Nowe urządzenia na naszych drogach! Spodziewajmy się nie tylko fotoradarów!

W 2020 roku na naszych drogach pojawią się nowe urządzenia. Główny Inspektorat Transportu Drogowego złożył ogromne zamówienie. Trzeba od razu zaznaczyć, że nowe fotoradary to nie wszystko, co nas czeka. Na naszych drogach mają pojawić się kamery monitorujące przejazdy na czerwonym świetle, a także te, które kontrolować będą przejazdy kolejowe. Dodatkowo pojawi się więcej urządzeń do odcinkowego pomiaru prędkości.

Ostatnio Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (w skrócie CANARD) dokonało zamówienia na wykonanie analizy bezpieczeństwa na naszych drogach. Cała analiza to element składowy projektu, w ramach którego zostaną zakupione nowe fotoradary, a także inne urządzenia do kontroli kierowców. Jeszcze do niedawna nie mieliśmy pojęcia, jakie nowe urządzenia pojawią się na naszych drogach. Obecnie, dzięki CANARD wiemy już wszystko.

CANARD będzie dokonywał analizy bezpieczeństwa dla 140 nowych lokalizacji dla urządzeń rejestrujących.

15 lokalizacji dla przejazdów kolejowych. Urządzenia stacjonarne będą rejestrować niestosowanie się do sygnalizacji świetlnej na przejeździe kolejowym.

35 lokalizacji dla urządzeń stacjonarnych – zwykłych fotoradarów.

50 lokalizacji dla urządzeń stacjonarnych, które będą rejestrować średnią prędkość na danym odcinku drogi – odcinkowy pomiar prędkości.

40 lokalizacji dla skrzyżowań. Urządzenia stacjonarne, które będą rejestrować niestosowanie się do sygnalizacji świetlnej. Od razu zaznaczamy, że w przypadku tych urządzeń nie ma obowiązku ustawiania znaku informacyjnego dla kierowców, jak to ma miejsce w przypadku odcinkowych pomiarów prędkości i fotoradarów.

Zdjęcie Nowe urządzenia na naszych drogach! Spodziewajmy się nie tylko fotoradarów! #1

Dodatkowo zostaną sprawdzone wszystkie obecnie działające fotoradary (247 lokalizacji). Jeżeli ocena wykaże, że któraś z lokalizacji jest bezzasadna, to wykonawca zleci jej zmianę. Ponadto stare urządzenia zostaną wymienione na nowe po to, aby móc je zintegrować z nowym systemem.

Jeżeli chodzi o termin realizacji całego projektu, to nowe urządzenia mają pojawić się w trzecim kwartale 2020 roku. Wymiana aktualnie działających urządzeń rozpocznie się jeszcze później, bo dopiero pod koniec 2021 roku.

Całość ma kosztować 162 miliony złotych, z czego aż 85% pokryje Unia Europejska.

Podobne Posty

Zostawić odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *